ספרות עברית וכללית 2 יחידות לימוד מבחן מגן לדוגמה

ספרות עברית וכללית

2 יחידות לימוד

 

עליך לענות על שתי השאלות מתוכו בהרחבה:

  1. סיפור מאת עגנון:

בסיפורים קצרים רבים הדמויות מאופיינות באמצעות מוטיבים, סמלים, תקבולות

(אנלוגיות), ניגודים (בדמות עצמה או ניגודים בין דמויות), תיאורי טבע.

בחר בשניים מן האמצעים האלה, והסבר את התרומה של כל אחד מהם לעיצוב

דמות מרכזית בסיפור קצר מאת עגנון שלמדת.

 

פרק שני: דרמה

תאר והסבר כיצד מתפתחים יחסי הגומלין בין הדובר לבין השכינה מבית לביתלאורכו של כל השיר. בתשובתך התייחס לאמצעי העיצוב המרכזי של מערכת היחסים המתפתחת ביניהם. (17 נק'. למותאמים 20 נק').

 

 

פרק שלישי: רומאן ונובלה

  1. ביצירות רבות מתוארות דמויות שהחברה הסובבת רואה בהן דמויות "אחרות".

בחר בדמות כזאת מהרומאן שלמדת, הסבר במה "אחרותה" באה לידי ביטוי,

ותאר את מערכת היחסים שלה עם הסובבים אותה.

 

 

פרק רביעי: שירה

  • מהו הנושא בשיר וכיצד הוא מעוצב באמצעות שני אמצעים רטוריים?
  • הסבר את הקשר של הבית האחרון בשיר לבין הבתים שלפניו.

 

מהי ההדרגתיות הקיימת בשיר ומהו תפקידה בשיר?

שירת המאה ה-20

מה מניע את הדובר בשיר להגיע למקום "שם משברים ינאקו" ומה הוא חש

בהתבוננותו בגלים הנשברים אל הסלעים? הסבר מדוע הוא חש תחושות אלו

במקום זה?

הדגם דבריך.

 

פרק חמישי: אנסין – שיר שלא נלמד (חובה)

 

תאר את המצב והתחושות של הדובר, והסבר כיצד הוא מבטא אותם באמצעות שני אמצעים רטוריים. בסס תשובתך והדגם דבריך ע"פ השיר.

לפרטים נוספים צור קשר ונשוב אליך בהקדם

דילוג לתוכן