סמינריון ניהול הפרסום

ניהול הפירסום הוא קורס מאוד נפוץ באוניברסיטה הפתוחה. ניתן לקיים בו גם עבודת סמינריון וגם פרה סמינריון. בדרך כלל אפשר להשתמש בפרה סמינריון שכבר כתבתם בקורס המתקדם על מנת לכתוב את סמינריון עצמו. הסמינריון עצמו הוא כמעט תמיד אמפירי / כמותי וזה אומר שצריך לעשות שם מחקר סטטיסטי.

להלן דוגמא לפרק מבוא וחלק מסקירת ספרות לעבודה בנושא פרסום בפייסבוק:

מבוא
מטרת עבודה זו היא לבדוק את יעילות הפרסום בפייסבוק.
חברות חדשות וקיימות בשוק רוצות להגיע לפלחי שוק מסוימים בהתאם להיצע המוצרים שלהם ולשם כך נעזרות בערוצי המדיה השונים והמגוונים שקיימים כיום (אינטרנט, טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות וכדומה). על מנת שיוכלו להיחשף בפני אותם פלחים, החברות מקציבות אחוז מסוים מהכנסותיהן או סכום מוגדר מראש לפרסום בערוצים השונים.
אך האם תמיד קיים קשר ישיר בין ההשקעה הכספית בפרסום לבין יעילותו?
הפייסבוק הפך להיות כלי נפוץ ושגור בעולם לתקשורת בין אנשים, כפי שנפרט בהמשך העבודה ובשל כך המפרסמים רואים ברשת הפייסבוק הזדמנות מצויינת לשווק את מרכולתם. עם זאת, בשונה ממנועי חיפוש, בהם הלקוח ממוקד במטרת החיפוש, כאן אנו מוצאים את הלקוח כאשר עיקר תשומת הלב שלו מופנית למקום אחר – התקשורת עם מכריו. על כן, שאלת יעילות הפרסום בפייסבוק מקבלת משמעות גבוהה יותר.
בעבודה זו נבקש לבדוק את השערות המחקר הבאות.

השערות המחקר:

  • למגדר יש השפעה על החלטת הקניה
  • למטרת השימוש בפייסבוק יש השפעה על החלטת הקניה
  • רמת ההתאמה של הפרסומת בפייסבוק למשתמש משפיעה באופן חיובי על החלטת הקנייה
  • ככל שהמשתמש יותר מודע לפרסום בפייסבוק הוא ירכוש פחות

אנו נבדוק שאלות אלו באמצעות סקר אינטרנטי שיופץ ברשת הפייסבוק בקרב חברי לספסל הלימודים ומכרי השונים.

ממצאי הסקר מקבלים את השערות 1 עד 3 ודוחים את השערה 4.

העבודה תוצג באופן הבא:

  • סקירת ספרות בה יוצג הרקע התיאורטי לדיון
  • פרק מתודולוגיה ושיטה בה נתאר את שיטת המחקר ואופן הביצוע
  • ניתוח ממצאי הסקר
  • סיכום ומסקנות

קריאה נעימה!

סקירת ספרות

הגולש הישראלי ברשת האינטרנט

להלן מאפייני הגולש הישראלי ע"פ מחקרם של דרור וגרשון (2014):

  • 81.2% מהאוכלוסייה בישראל מגילאי 12 ומעלה גולשים באינטרנט בתדירות כלשהי. רק 40% מהחרדים גולשים באינטרנט לעומת 90% מהחילונים.
  • כשניים מתוך עשרה נשאלים(22.5%) שהגדירו את רמת הכנסתם כ״הרבה מתחת לממוצע״ אינם מחוברים לאינטרנט לעומת שלושה מבין מאה נשאלים (3.2%), שהגדירו את רמת הכנסתם כ״הרבה מעל הממוצע״, אינם מחוברים לאינטרנט.
  • 28% מהגולשים דיווחו שהם נוהגים למסור מידע איש׳ בעת רישום לשירותי האינטרנט השונים. בעלי הכנסות נמוכות מהממוצע מוסרים מידע איש׳ בשיעורים גבוהים יותר בהשוואה לבעלי הכנסות גבוהות מהממוצע.
  • 44% מגולשי האינטרנט בישראל נוהגים לבצע פעולות בנקאיות דרך האינטרנט.
  • 40% מגולשי האינטרנט בישראלים נוהגים לרכוש מוצרים באינטרנט תוך מסירת פרטי כרטיס אשראי ופרטים אחרים.
  • שיעור הגולשים בעלי ההכנסות הנמוכות מהממוצע שנוהגים לבצע פעולות פיננסיות ברשת נמוך באופן מובהק בהשוואה לשיעור הגולשים בעלי ההכנסות הגבוהות מהממוצע שנוהגים לבצע פעולות אלו. כשליש מהגולשים (36%) מדווחים שהם נוהגים להחליף מדי פעם את הסיסמה לשירות המייל העיקרי שלהם. יותר ממחצית מהגולשים (53%) מעולם לא החליפו סיסמה ו-7% החליפו בעבר אך אינם מתכוונים להחליפה שוב בעתיד.
  • רבע מהגולשים (24%) נוהגים לגלוש במצב ״פרטיות״ באמצעות הדפדפן שלהם. 61% מעולם לא גלשו במצב זה.
  • 80% מאוכלוסיית הגולשים בישראל משתמשים בשירות רשת חברתית כלשהו.
  • 77.5% מהגולשים בגילאי 18 ומעלה ו־92.1% מהגולשים מתחת לגיל 18 משתמשים בשירות רשת חברתית כלשהו.

 

לפרטים נוספים צור קשר ונשוב אליך בהקדם

דילוג לתוכן