כללי כתיבה אקדמית

לפני שאתם ניגשים לכתוב עבודה אקדמית כדאי לעבור על כללי כתיבה אקדמית כדי שהעבודה תיכתב בצורה הנכונה והעמל שלכם יהיה בכוון הנכון.

כללי כתיבה אקדמית – מבנה העבודה

לפניכם כללים צורניים של עבודה אקדמית:

  • שער – השער של העבודה אמורה לכלול פרטים של הכותב, שם מס' זהות וטלפון. שם המורה או המדריך של הקורס שבמסגרתו נדרשת הגשת העבודה. כמובן שגם כותרת העבודה ותאריך ההגשה שלה.
  • תוכן העניינים – התוכן עניינים אמור להיות מחולק בהתאם לפרקים השונים של העבודה, תתי פרקים, וכן סעיפים שנכתבו בעבודה.
  • מבוא – במבוא תופיע הצגה כללית שתציג את העבודה, נושא העבודה וכן התיזות המרכזיות ושיטת ההוכחה שנבחרה.
  • גוף העבודה – העבודה אמורה להיכתב בפרקים, תתי פרקים וסעיפים. הכל אמור להיות מאורגן בהיגיון וכן בשיטת סימון עקבית לאורך כל העבודה.
  • סיכום – בסיכום יש לכתוב מה הושג על ידי העבודה, מסקנות שהוסקו או המלצות העולות מתוך הדברים.
  • רשימה ביבליוגרפית – הרשימה אמורה להיכתב על פי הכללים, רשימה מלאה, ערוכה בעקביות על פי אותה שיטה כל הזמן.
  • נספחים – תעודות או מסמכים שונים שבהם נעזרו לצורך כתיבת העבודה.

כללי כתיבה אקדמית במהלך כתיבת העבודה:

  • אזכור מראי מקום בגוף העבודה:

יש הבדל בין ציטוט ישיר לבין כתיבה במילים עצמאיות תוך הסתמכות על מקור כלשהו. כאשר הציטוט הינו ישיר מתוך המקור יש לכתוב מראה מקום שיכלול שם משפחה שנת פרסום, ובתוספת מס' העמוד. כאשר רק מסתמכים על מקור כלשהו יש לכתוב רק שם משפחה ושנת פרסום.

  • מיקום ציטטות:

ציטטות קצרות יש למקם בתוך מירכאות כפולות ובסופן לציין מראה מקום. אך כאשר הציטטה היא בת כמה שורות יש להפריד אותה מגוף הטקסט עם רווח של שורה מעל ומתחת וברווח מוגדל מהשוליים הימניים. כמו כן יש להוסיף מראה מקום.

  • עריכת הרשימה הביבליוגרפית:

יש לערוך אותה בסוף העבודה לפי סדר האלף בית ולהקפיד על שיטת רישום עקבית.

לסיכום עריכה צורנית על פי הכללים תיתן את המראה המושלם והנכון לעבודה שלכם.

צריכים עזרה?

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולהיעזר בשירותינו במהלך כתיבת העבודה. אנו מתמחים בכתיבת עבודות אקדמיות בתחומים שונים.

לפרטים נוספים צור קשר ונשוב אליך בהקדם

דילוג לתוכן