כל אדם שהגיע ללמוד באוניברסיטה או בכל מוסד אחר להשכלה גבוהה בארץ יודע שאי אפשר לעבור את התהליך הזה מבלי להגיש כמה וכמה עבודות נרחבות. המשימה הזו יכולה להפוך לאתגר אמיתי עבור אנשים רבים שלא הסתדרו עם עבודות כתובות גם בבית הספר. ובמוסדות להשכלה גבוהה קיימים תנאים מחמירים יותר להגשה. תנאים אלה יכולה "להפיל" את הציון שלכם במידה הרבה יותר רצינית מאשר כל טעות שתעשו במהלך הכתיבה עצמה. כיצד ניתן להצליח במשימת כתיבת עבודה אקדמית בהצלחה?
כיצד ניגשים לעניין בצורה נכונה?
ראשית כל, על מנת להצליח ולכתוב עבודה שתזכה לציון סביר, חשוב לגשת לעניין בצורה מערכתית. לפני שמתחילים לכתוב בפועל, יש להכיר לעומק את כללי הכתיבה האקדמית. זכרו, בעולם האקדמי הצורה לפעמים חשובה יותר מהתוכן, כל עוד תארגנו הגשת עבודה אקדמית על פי הכללים האקדמיים וגם תעשו אזכורים על פי הכללים המקובלים במוסד שלכם: ניתן לשער שציון עובר כבר יהיה לכם (בהנחה שלא תכתבו דברים בלתי מבוססים ששלפתם מהדמיון העשיר שלכם). השלבים הכלליים של בניית עבודה אקדמית הינם: עבודה בכל היקף דורשת מבוא, כך שדרושה היכרות בסיסית עם הנושא, הרכבה של רקע תיאורטי (סקירת ספרות). הלאה, במידה ועליכם לעשות ניסוי – אז כל ההתנהלות של הניסוי. וכל עבודה מסתיימת בסיכום של כל הנאמר.
הקשיים החבויים של הגשת עבודה אקדמית
מלבד הצורך לעמוד במגוון רחב של תנאים וכללים, הגשת עבודה אקדמית דורשת פעמים רבות גם היכרות עם המון כתבים אקדמיים אחרים, משהו שעשוי להיות קשה עבורכם אם הנושא לא מעניין אתכם בכלל. כך שאחת העצות הטובות ביותר לכתיבת עבודות אקדמיות ברמה סבירה: נסו למצוא נושא שמעניין אתכם במידה זו או אחרת. שנית, חפשו מראש את המקורות שלכם. לרוב, המנחה או המרצה של הקורס ישמח לתת לכם כיוון היכן לחפש. ועצה חשובה נוספת: במידה ומצאתם עבודה אקדמית טובה שמתאימה מאוד לתחום שלכם, כדאי מאוד להציץ בביבליוגרפיה שלה, סביר להניח שתמצאו שם כמה וכמה מקורות שיכולים לשמש.