שער לעבודה אקדמית

כל עבודה אקדמית כוללת שער שיש עבורה כללים ברורים איך היא צריכה ואמורה להיראות. עמוד השער הוא בעצם חלון הראווה של העבודה כולה, וממנה ניתן להתרשם על מה נכתבה העבודה, מי כתב אותה, מתי כתבו אותה ובאיזו מסגרת היא נכתבה. אז על אף שהנוהג בימינו שלכל אחד כמעט יש גישה לתוכנות הגרפיקה השונות ונהנים להוסיף לכל דבר קישוט וצבע, כדאי לדעת שברוב רובם של האוניברסיטאות זה לא מקובל (בינתיים?), ועדיף להגיש את עמוד השער כשהוא ללא כל עיצוב ובלי תוספת צבע.

נפרט להלן מה אמור להיכלל בדף של שער לעבודה אקדמית:

כותרת העבודה – בדרך כלל כותרת של שער לעבודה אקדמית היא לא קצרה כמו כל כותרת של סיפור. הכותרת בעבודה אמורה לספר לקורא העבודה על מה בחרתם לדון בעבודה. כדי שיבינו מתוך הכותרת על מה מדובר בעבודה, צריכה הכותרת להיות ארוכה מספיק על מנת להסביר זאת. כמובן שלא נכתוב קטע ארוך בתור כותרת, אבל משפט בן כמה מילים של בערך 10 או אפילו 12 מילים יכולים בהחלט להוות כותרת הולמת כאשר מדובר בעבודה אקדמית.

ניתן דוגמאות למס' כותרות אפשריות:

'עולם התקשורת המתפתח והשפעתו לטוב ולרע על יחסי האנוש'

'זיהום מקורות המים בארצנו, הצורך להתמודד איתם מול מפעלי התעשייה'

לפעמים תצליחו לתת את הכותרת המדויקת של העבודה רק לאחר הכתיבה שלה, כי לפעמים במהלך הכתיבה עוברים לכתוב על נושאים שלא תכננו מלכתחילה לכתוב עליהם. אמנם הם שייכים לנושא אך רק תוך כדי כתיבה הוחלט לפנות ולהתייחס גם לזווית הזו ואותה יש גם לכלול במבנה של הכותרת.

פרטים של הכותב –  בעמוד השער יש לכתוב את הפרטים המלאים של מגיש העבודה וזה כולל שם מלא, מספר זהות, כתובת מלאה ומס' טל'.

שם הקורס – יש לכתוב את שם הקורס שבמסגרתה נכתבה העבודה וכן שם המדריך או המדריכה.

תאריך הגשת העבודה – יום חודש ושנה.

יש להיצמד ולהקפיד על כל כללי הכתיבה הנכונים לעמוד שער לעבודה אקדמית.

זקוקים לעזרה? פנו אלינו ונשמח לסייע לכם בכתיבת עבודת הסמינריון, עריכתה והגשתה.

לפרטים נוספים צור קשר ונשוב אליך בהקדם

דילוג לתוכן